02 March 2009

HARI TERBUKA KEM PLKN


Hari Terbuka Kem kumpulan 1 Siri 6 sudah berlalu.. aktiviti seperti ini wajar dijalankan sebab ia memberi peluang kepada keluarga pelatih mahupun orang awam melihat sendiri persekitaran kem dan mengetahui pencapaian anak-anak mereka di kem sewaktu latihan. Sewaktu hari terbuka ini pelawat dipersembahkan dengan persembahan di padang kawad dan juga di dewan makan yang dipersembahkan oleh para pelatih.

Apa yang saya ingin perkatakan di sini apabila hari terbuka ada saja komen tentang layanan kepada pelawat. Mungkin mereka datang dari jauh dan mengharapkan layanan yang sewajarnya, namun pihak kem pasti telah membuat yang terbaik untuk para pelawat. Sebab, persiapan telah dibuat seawal mungkin. Tempat duduk tidaklah berhawa dingin kerana ini adalah kem latihan anak-anak mereka. Dari segi jamuan makan, hanya disediakan jamuan ringan tapi kalau lebih dari itu, memang besarlah belanjanya memandangkan selera setiap individu itu berbeza, harap para pelawat faham keadaan ini.

Sekiranya pihak kem mengadakan sesi dialog bersama ibu bapa, harap ibubapa mengambil peluang ini untuk bertanya perkembangan anak mereka di kem dan segala persoalan yang mereka ingin tanya berdialoglah pada masa itu..sesi ini memberi banyak manafaat untuk kebaikan bersama.









0 Komen Pembaca:

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More

 
Design by Ziel | Penulis Blog Warna warni De' PLKN - Stonecool | Pelangi Kehidupan